Gry to grupa produktowa,
obejmująca zarówno tradycyjne planszówki, jak i gry logiczne, strategiczne oraz zręcznościowe. W tej grupie znajdują się także gry terapeutyczne, czyli opracowane przez terapeutów do celów terapeutycznych. To nie oznacza, że nie mogą one dobrze sprawdzić się na przykład w rodzinie. Wręcz przeciwnie, to gry, które pozwalają członkom rodziny lepiej poznać siebie nawzajem i swoje wzajemne potrzeby. Niektóre z oferowanych przez nas gier służą do samodzielnej zabawy, dzięki czemu dziecko może samo nabywać lub utrwalać określone umiejętności. Inne służą do zabawy i nauki w parach lub grupach.
Gry są często
wykorzystywane nie tylko do rozrywki, ale również jako narzędzie w procesie edukacji w szkole albo w trakcie zajęć terapeutycznych lub wyrównawczych. Są jedną z tzw. metod aktywizujących. Coraz częściej siegają po nie nauczyciele i pedagodzy, ponieważ dzięki nim mogą stworzyć w klasie takie sytuacje dydaktyczne, które kojarzą się bardziej z zabawą niż z nauką. A zabawa w procesie edukacji jest, jak wiadomo, nie tylko bardzo przydatną, ale i skuteczną formą nauki. Dzieci, które się bawią lub grają, nie mają poczucia przymusu, dlatego tym chętniej przyswajają nowe treści podane im właśnie w takiej formie. Dobrze, jeśli gra pozwala dzieciom na pracę w indywidualnym, dostosowanym do ich możliwości, tempie.
Gra jako szczególna forma
zabawy, w której obowiązują określone reguły i zasady, uczy ich przestrzegania, często uczy współpracy i wspólnego działania zmierzającego do osiągnięcia założonego celu. Uczy także przyjmowania zarówno zwycięstw, jak i porażek.
Decydując się
na wprowadzenie gier do nauczania, warto pamiętać o tym, aby w miarę możliwości były to gry uniwersalne, takie, które można wykorzystać na więcej niż jeden sposobów. Do takich gier należą na pewno gry tradycyjne, dobrze znane takie jak na przykład memo, domino, quizy, puzzle czy kostki. Dodatkową zaletą jest tutaj to, że zazwyczaj wszyscy znają ich zasady i nie trzeba ich już dzieciom objaśniać.
W naszym asortymencie
znajduje się seria przewodników pod wspólnym tytułem Gry i zabawy znane i lubiane. To adresowane do nauczycieli i pedagogów pomoce, które pokazują, w jaki sposób można wzbogacić takie popularne gry w treści edukacyjne oraz jak wykorzystać potencjał i radość zabawy do utrwalania wiedzy i rozwijania umiejętności, jak i zainteresowań dziecka. Przewodniki te zachęcają do projektowania gier wspólnie z dziećmi, jak również do angażowania ich w proces przygotowania poszczególnych elementów gier, co samo w sobie jest zajęciem bardzo twórczym. Zaprojektowanie i przygotowanie gry jest procesem złożonym, wymagającym różnych działań, zaplanowania i skoordynowania ich w czasie. To także cenna nauka, którą dzieci przy tej okazji zyskują. A doświadczenie i praktyka pokazują, że dzieci chętnie grają w gry samodzielnie przez siebie przygotowane.
Seria przewodników
Gry i zabawy znane i lubiane obejmuje tematy:
Warto po gry
często sięgać także w domu i grać w nie całą rodziną. Taka forma wspólnego spędzania czasu pozwala wszystkim lepiej się poznać i pełni fukcję integrującą.