Po powrocie do szkół
po powrocie do szkół i do nauki w trybie stacjonarnym pragniemy przypomnieć, że w stałej sprzedaży oferujemy pomoce i materiały do prowadzenia zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla dzieci i młodzieży. Ma to szczególne znaczenie w kontekście tak często obecnie obserwowanych u dzieci trudności i zaburzeń emocjonalnych, które w dużej mierze wynikają z ograniczeń spowodowanych pandemią, w jakich przyszło nam wszystkim żyć w ostatnim czasie.
Dostrzegając pilną konieczność
prowadzenia wzmożonej pracy psychologicznej, pedagogicznej i terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą, wychodzimy naprzeciw tym potrzebom, oferując znane, sprawdzone i polecane przez specjalistów narzędzia:
- grę planszową Emocje. Nazywam, rozumiem, wyrażam, którą adresujemy głównie do dzieci w wieku wczesnoszkolnym i nastolatków,
- planszówkę Odkrycia. Poznać i zrozumieć siebie, przeznaczoną przede wszystkim dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym,
- materiały należące do systemu edukacji PUS: książeczkę Emocje i umiejętności społeczne (dla przedszkolaków) oraz książeczkę Emocje dziecka. Co czuję? Co czujesz? Co czujemy? (dla dzieci w wieku szkolnym),
- serię puzzli Dzieciaki Grzeczniaki, np. Spacer, którą opracowano z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Każda z wymienionych pomocy
została przygotowana przez psychologów praktyków, na co dzień pracujących z dziećmi i młodzieżą. Mając z nimi bezpośredni kontakt, autorzy gier i książeczek PUS znają ich potrzeby i wiedzą, jakie metody pracy nad emocjami i umiejętnościami społecznymi są w ich przypadku najlepsze i dają najtrwalsze rezultaty. Każdą z tych pomocy wielokrotnie opisano, przedstawiono i zrecenzowano. Za każdym razem zbierają one dobre i bardzo dobre opinie.
Po powrocie do szkół
W związku z koniecznością wdrożenia szybkich działań, Ministerstwo Edukacji i Nauki przeznaczyło dodatkowe środki w wysokości 180 mln zł na dodatkowe zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Zajęcia te realizowane będą w szkołach już od 1 marca br. W ich ramach prowadzone będą zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, logopedyczne, a przede wszystkim rozwijające kompetencje społeczno-emocjonalne. Więcej na ten temat przeczytać można tutaj.
Z wszystkich wymienionych pomocy i materiałów
można korzystać w ramach ukierunkowanej pracy w poradniach i gabinetach psychologicznych i pedagogicznych, jak również na zajęciach lekcyjnych, świetlicowych, korekcyjno-kompensacyjnych, a także w edukacji domowej.
Dobrze sprawdzają się one również w pracy z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych: ze spektrum autyzmu, z zespołem Downa, innymi zaburzeniami rozwoju.