Aktualności

Emocje i umiejętności społeczne 1 – nowa książeczka PUS

Emocje i umiejętności społeczne 1. Dla przedszkolaków

Emocje i umiejętności społeczne 1 to zupełnie nowa książeczka należąca do systemu edukacji PUS. Adresujemy ją głównie do dzieci w wieku przedszkolnym, ale także do dzieci starszych o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Jej celem jest pomoc w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności społecznych na tym wczesnodziecięcym etapie.

Emocje i umiejętności społeczne dziecka

Rozwój emocjonalny dziecka to fundament jego dojrzewania we wszystkich sferach życia. To właśnie zdolności emocjonalne, zwane też kompetencjami społecznymi, odgrywają ogromną rolę w przyszłych osiągnięciach dziecka jako ucznia i osoby dorosłej, jak również mają wielki wpływ na jego relacje z innymi osobami.

Dziecko w wieku przedszkolnym

jest na etapie intensywnych zmian i rozwoju. Zmienia się m. in. jego sposób postrzegania świata. Zaczyna dostrzegać i coraz lepiej rozumieć rządzące nim zasady i reguły. Coraz bardziej świadomie kontroluje własne zachowania. Coraz częściej potrafi zauważyć emocje drugiego człowieka; rośnie jego empatia i umiejętność właściwego rozumienia zachowań innych osób.

Emocje i umiejętności społeczne

Jak powszechnie wiadomo, najlepszą formą nauki jest zabawa, dlatego ćwiczenia dotyczące rozpoznawania oraz rozumienia emocji własnych i drugiego człowieka, które zamieściliśmy w tej książeczce, właśnie w formie atrakcyjnej zabawy umożliwiają kilkulatkowi nabywanie, jak również doskonalenie umiejętności społecznych. Ćwiczenia te stanowią praktyczną pomoc do prowadzenia zarówno w przedszkolu, jak i w domu zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne.

Emocje i umiejętności społeczne w systemie PUS

Książeczka ta jako pierwsza jest w całości poświęcona zagadnieniom związanym z rozpoznawaniem, określaniem i nazywaniem emocji własnych i drugiego człowieka. Ponieważ to książeczka skierowana do dzieci młodszych, to opiera się wyłącznie na ćwiczeniach i zagadkach obrazkowych, w których często wykorzystywane są tak obecnie popularne i powszechnie w komunikacji stosowane emotikony czy – mówiąc inaczej – emoznaki. Wszystkie ćwiczenia należy rozwiązywać stosując zestaw kontrolny PUS. Rozwiązując ćwiczenia, dziecko jednocześnie układa klocki w zestawie kontrolnym, aby pod koniec pracy móc samodzielnie sprawdzić, czy udzieliło poprawnych odpowiedzi. Prawidłowo ułożony wzór kontrolny jest dla dziecka informacją, że ćwiczenie zostało rozwiązane dobrze, a  tym samym jest doskonałą motywacją do sięgania po kolejne zadania.

Nowa książeczka PUS

znajdzie zastosowanie zarówno w edukacji przedszkolnej, jak i w edukacji domowej. Powinna też znaleźć się w gabinetach pedagogów, psychologów i terapeutów pracujących z dziećmi młodszymi oraz z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Książeczka ma podłużny format i liczy 24 strony.

W przygotowaniu jest również książeczka dotycząca emocji i kompetencji społecznych dla dzieci starszych.

Przypominamy, że

rozwój emocjonalny dzieci młodszych doskonale wspiera również znana i ceniona gra planszowa z naszego asortymentu Odkrycia. Poznać i zrozumieć siebie.

Autorką nowej książeczki

jest Urszula Demczuk – logopeda, neuropsycholog, pedagog – terapeuta, terapeuta dzieci z autyzmem, terapeuta ręki, trener TUS.


Related Posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *