Dyslektyczne potyczki – nowe PUS-y – z wielką przyjemnością prezentujemy najnowsze książeczki PUS. Są to 3 książeczki z serii „Dyslektyczne potyczki”.
Dla kogo są „Dyslektyczne potyczki” – nowe PUS-y
To książeczki adresowane do dzieci w wieku wczesnoszkolnym i starszych, mających problemy dyslektyczne bądź zagrożonych dysleksją. Mogą korzystać z nich także dzieci i osoby starsze z zaburzeniami komunikacji.
Zawarte w książeczkach zadania
doskonalą umiejętności ogólnorozwojowe niezbędne w procesie prawidłowego czytania i pisania takie jak:
- analizę i syntezę wzrokową
- analizę i syntezę słuchową
- pamięć
- koncentrację
- myślenie logiczne, analogiczne i przyczynowo-skutkowe
Uruchamiają także strategie lewopółkulowe, dzięki czemu znajdą zastosowanie nie tylko w terapii dzieci dyslektycznych, ale także w terapii logopedycznej lub pedagogicznej, jak również w czasie ćwiczeń i zabaw w domu.
Zadania w książeczkach
zostały ułożone zgodnie z zasadą stopniowania trudności, czyli od łatwiejszych do trudniejszych. Poszczególne części zawierają ćwiczenia:
- część 1 to zadania oparte na materiale obrazkowym, które nie wymagają umiejętności samodzielnego, płynnego czytania
- część 2 to ćwiczenia mieszane oparte na materiale obrazkowo-językowym; wymagają one już znajomości liter, sylab, cyfr, a także umiejętności samodzielnego czytania prostych wyrazów
- część 3 to zadania oparte na materiale językowym, które wymagają umiejętności samodzielnego czytania, znajomości sylab, głosek i znaków, jak również umiejętności liczenia i wykonywania prostych działań matematycznych.
Ilustracje
znajdujące się w książeczkach z serii „Dyslektyczne potyczki” to jedynie czarno-białe znaki i symbole graficzne. Nie rozpraszają one dziecka, a wspomagają dodatkowo procesy poznawcze oswajając dziecko ze światem liter, wyrazów i dłuższych tekstów.
Niektóre ćwiczenia
mogą być wykorzystywane przez terapeutów i pedagogów jako pomoc diagnostyczna. Rozpoczynając pracę z dzieckiem, mogą oni sięgnąć po te ćwiczenia i obserwując, jak dziecko sobie z nimi radzi, wysnuć wnioski, czy dziecko ma problemy dyslektyczne, a jeśli tak, to w jakim stopniu i na co szczególnie warto zwrócić uwagę w terapii.
Pomysłodawczynią i autorką „Dyslektycznych potyczek”
jest Katarzyna Knopik, pedagog i logopeda, specjalista terapii ręki, autorka znanego i cenionego bloga o tematyce logopedycznej „LoogoMOWA”.
Jako wartościowa pomoc terapeutyczna i edukacyjna
seria „Dyslektyczne potyczki” doskonale sprawdzi się w gabinetach i poradniach psychologiczno-pedagogicznych, ale również na zajęciach wyrównawczych i w edukacji domowej.